Sucul natural de fructe este asociat direct cu creşterea în greutate la copii şi adulţi

Consumul unui pahar sau mai mult de suc de fructe 100- natural în fiecare zi este asociat cu cresterea în greutate la copii si adulti, potrivit unei noi analize care a evaluat 42 de studii anterioare. O cercetare, publicata marti în revista JAMA Pediatrics, a constatat o asociere pozitiva între consumul de suc natural de fructe 100- si Indicele de Masa Corporala (IMC) – un calcul care ia în considerare greutatea si înaltimea – în rândul copiilor. De asemenea, s-a constatat o asociere între consumul zilnic de suc de fructe 100- si cresterea în greutate în rândul adultilor. Sucul de fructe 100- natural a fost definit ca fiind sucuri de fructe fara adaos de zahar. Cresterile au fost mici – în rândul copiilor, de exemplu, fiecare portie suplimentara pe zi a fost asociata cu un IMC mai mare cu 0,03 – dar a variat în functie de vârsta, cresterile IMC fiind aparent mai mari în cazul copiilor mai mici. „Analiza sugereaza ca în cazul copiilor mai mici”, cei cu vârsta sub 11 ani, „acestia au prezentat o crestere mai mare a IMC pentru fiecare portie suplimentara de 236,59 ml pe zi, de suc de fructe 100-, decât copiii mai mari”, noteaza autorii studiului. Asta nu înseamna ca ar trebui sa renuntam complet la sucuri, studiul sugerând sa fim mai atenti la cât de mult suc 100- natural consumam. „Constatarile vin în sprijinul îndrumarilor de sanatate publica de a limita consumul de suc de fructe 100- pentru a preveni supraponderabilitatea si obezitatea”, scriu autorii. De asemenea, ridica întrebarea: Daca fructele sunt bune si sunt recomandate ca parte a unei diete sanatoase, de ce sucul de fructe 100- poate duce la cresterea în greutate? Autorii indica drept un factor posibil „caloriile lichide”. „Un mecanism potential care leaga sucul de fructe 100- de cresterea în greutate este consumul de calorii lichide, care s-a dovedit a avea ca rezultat o crestere mai mare în greutate în comparatie cu ingerarea caloriilor solide”, noteaza acestia. Sucul contine „putine sau deloc fibre în comparatie cu fructele întregi, ceea ce duce la o satietate scazuta”, adauga ei, ceea ce înseamna ca sucul nu va face sa ne simtim la fel de satui ca în cazul consumului de fructe. Autorii noteaza, de asemenea, ca descoperirile studiului sunt în concordanta cu recomandarile Academiei Americane de Pediatrie (AAP), potrivit carora copiii mai mici de 6 ani ar trebui sa consume „mai putin de un pahar de suc de fructe pe zi”, un pahar tipic fiind o portie de aprape 240 de mililitri. AAP si Centrele americane pentru Controlul si Prevenirea Bolilor (CDC) recomanda, de asemenea, ca în cazul copiilor cu vârsta mai mica de 1 an sa se evite în totalitate sucurile. Recomandarile AAP pentru alte vârste sunt urmatoarele: Copii între 1 si 3 ani – limitati sucul la maximum 120 mililitri (ml) pe zi. Copii între 4 si 6 ani – limitati consumul la 170 ml. Copii între 7 si 18 ani – limitati la 240 ml pe zi. Pentru a va bucura de o aroma de fructe cu mai putine calorii, CDC recomanda sa adaugati un strop de suc 100- în apa plata sau carbogazoasa pentru a obtine o „bautura racoritoare, cu putine calorii”.      


Citește articolul complet pe Ziarul de Iasi

Alte știri din Ziarul de Iasi