Consumul foarte redus de alcool nu ar face rău cardiacilor

O cercetare desfasurata de-a lungul a 20 de ani, a expertilor Universitatilor din Washington, SUA, a demonstrat ca bolnavii cu afectiuni cardiovasculare pot consuma o cantitate redusa de alcool, dupa un eveniment cardiac. Prin cantitate redusa se întelege pâna la 105 grame de alcool pe saptamâna, ceva mai mult de o sticla de vin sau sase beri de tarie medie. O astfel de cantitate, sustin cercetatorii, ar proteja cardiacii de noi evenimente sau de moarte fata de oamenii care nu beau deloc alcool. Practic, 105 grame de alcool pe saptamâna reprezinta ceva mai mult de jumatate din limita de consum recomandata la barbati în Statele Unite, 196 de grame saptamânal. Cercetarea subliniaza ca beneficiile consumului scazut de alcool nu sunt aceleasi pentru toti bolnavii cardiaci. Aceasta cercetare este cea mai ampla pe asocierea alcool-boli cardiovasculare. Datele din studiu provin de la peste 14.000 de persoane care au suferit un infarct, un accident vascular cerebral sau o criza de angina. Aceste persoane au fost monitorizate de-a lungul a 20 de ani.  În alta ordine de idei, circa 4- dintre cazurile de cancer depistate anul trecut în lume (sau 740.000) sunt legate de consumul de alcool, inclusiv moderat, potrivit estimarilor Agentiei Internationale pentru Cercetarea Cancerului (CIRC) publicate în luna iulie. De aceea se recomanda un consum redus de alcool. Majoritatea (86-) acestor cancere care pot fi puse pe seama alcoolului sunt asociate unui consum „riscant si excesiv“ (peste doua bauturi alcoolice pe zi), potrivit studiului. Dar un consum „usor pâna la moderat“ (pâna la doua pahare de alcool pe zi) reprezinta „unul din sapte cazuri asociate alcoolului, adica peste 100.000 de cazuri noi de cancer în lume“ în 2020, estimeaza într-un comunicat CIRC, agentie din cadrul Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS).


Citește articolul complet pe Ziarul de Iasi

Alte știri din Ziarul de Iasi