Un studiu danez a relevat faptul ca pacientii obezi care au urmat o dieta de 800 de calorii pe zi, pe baza de supe si shake-uri, sub supraveghere medicala, au pierdut mai mult de 10- din greutatea corporala - peste 10 kilograme - în patru luni. Si, pentru ca au continuat sa foloseasca lichidele ca înlocuitori pentru mâncare, fie zilnic, fie intermitent, la fiecare câteva luni, 69- dintre ei si-au mentinut greutatea. De asemenea, la subiecti s-au observat si alte beneficii pentru sanatate: s-a redus „vârsta“ inimii (un calcul bazat pe factori de risc, cum ar fi tensiunea arteriala, colesterolul si fumatul) cu cinci ani - scazând astfel si riscul de infarct miocardic si accident vascular cerebral. Cercetari anterioare au aratat deja ca aproape jumatate dintre pacientii cu diabet zaharat de tip 2 care au trecut la dieta lichida au fost în remisiune în decurs de un an. Cu toate acestea, mult timp s-a crezut ca la revenirea la o alimentatie solida dupa o dieta lichida, pacientii se vor îngrasa inevitabil. Un studiu arata însa ca nu e adevarat! Face bine la articulatii Studiul a implicat 153 de pacienti cu osteoartrita la genunchi din Danemarca, care si-au pierdut în jur de 13- din greutatea corporala prin dieta lichida cu consum redus de calorii tinuta timp de 16 saptamâni. Ei au fost urmariti, apoi, tip de un an, si s-a constatat ca au reusit sa se mentina la greutatea obtinuta dupa dieta. Cheia succesului post dieta a fost aceea ca cei mai multi dintre ei au înlocuit o masa pe zi cu o supa sau un shake iar altii, o data la patru luni, au facut câte cinci saptamâni de dieta lichida. Mai mult, studiul, care a fost publicat în Jurnalul American de Nutritie Clinica, a constatat ca, dupa trei ani, 106 pacienti - adica 69- dintre cei care fost inclusi în cercetare - au reusit sa nu se mai îngrase, iar scaderea în greutate le-a ameliorat durerile articulare si a condus la o scadere medie de 10 puncte a tensiunii arteriale sistolice. „Aceste rezultate contesta ipoteza ca, pe termen lung, dupa dieta lichida e inevitabil sa te îngrasi“, a declarat cercetatorul principal, prof.dr. Henning Bliddal, director al Institutul de Artrita Parker de la Spitalul Frederiksberg, Copenhaga. „Aceste rezultate ar trebui sa dea peste cap tratamentul osteoartritei. Ar trebui sa începem cu pierderea în greutate daca pacientul cu osteoartrita la genunchi este obez“, a spus el, potrivit , adaugând ca avantajul dietei lichide „comerciale“, care include si lactate si carne, este ca îti va micsora stomacul.
Dieta prin care slăbeşti rapid cel puţin 10 kilograme şi nu te mai îngraşi la loc
- de Ziarul de Iasi
- 2022/01/26 08:27
Alte știri din Ziarul de Iasi
- de Ziarul de Iasi
- 2022/01/26 08:07
- de Ziarul de Iasi
- 2022/01/26 07:37
- de Ziarul de Iasi
- 2022/01/26 07:25
