Alimentul consumat dimineața care crește riscul de demență. Românii îl consumă la fiecare mic dejun

Alimentul consumat dimineata care creste riscul de dementa. Românii consuma la fiecare mic dejun. Despre ce preparat este vorba si ce spun specialistii. Oamenii de stiinta au descoperit o legatura între nivelurile ridicate de tiamina - o vitamina adaugata în mod obisnuit la cerealele pentru micul dejun - si declinul cognitiv. Una din 10 persoane care se confrunta cu deficiente cognitive usoare dezvolta dementa , conform Alzheimer's Research UK. Tiamina, cunoscuta si sub numele de vitamina B1, ajuta la transformarea alimentelor în energie si la mentinerea sistemului nervos sanatos, spune NHS . Corpul tau nu produce singur, dar de obicei poti obtine tot ce ai nevoie de vitamina din dieta ta. Se gaseste în mod natural în unele alimente, adaugat la altele si vândut si sub forma de suplimente. Tiamina este adesea adaugata la cereale, cum ar fi fulgii de porumb si fulgii maturi, precum si pâinea si formulele pentru bebelusi . Potrivit Scolii de Sanatate Publica Harvard TH Chan, alimentele care contin în mod obisnuit vitamina sunt: Cereale fortificate pentru micul dejun Porc Peste Fasole si linte Mazare Cereale îmbogatite, pâine, taitei, orez Seminte de floarea soarelui Iaurt Cercetarile au legat anterior deficienta de tiamina cu probleme neurologice precum declinul cognitiv. Daca manânci cereale ai sanse sa faci dementa O forma de deficit de tiamina se numeste sindromul Wernicke-Korsakoff si provoaca modificari cognitive similare cu boala Alzheimer . Studiile efectuate pe animale au sugerat ca lipsa de tiamina poate provoca stres oxidativ sau moartea celulelor nervoase, pierderea memoriei, formarea placii si reducerea metabolismului glucozei, care sunt toti factori de risc pentru boala Alzheimer. Dar cercetarile la om au fost limitate. Acum, un nou studiu publicat în revista General Psychiatry a legat, de asemenea, aportul mai mare de tiamina cu declinul cognitiv, în special la persoanele care aveau tensiune arteriala mare sau erau obezi . Cercetatorii de la Universitatea Medicala Anhui din Hefei, China, au analizat datele din China Health and Nutrition Survey. Citeste mai mult pe newsweek.ro.  


Citește articolul complet pe Ziarul de Iasi

Alte știri din Ziarul de Iasi